Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2018 22:00 - 13.5.2018г.
Автор: fabandchic Категория: Лични дневници   
Прочетен: 374 Коментари: 2 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Здравей те, аз съм Миши! Днес сигурно беше най-гадния ми ден в живота. Гаджето мки ме заряза на скора на 21 и 23 май имам НВО и закапак ще трябва да кандидатствам, а аз все още не мога да реша къде.


Тагове:   дневник,


Гласувай:
0



Предишен постинг

1. lina70 - Здравей, Миши
14.05.2018 20:22
Здравей, мило момиче.
Отърси се от черните мисли и се огледай наоколо - пролет е, светът е шарен и многообразен... Безброй неща призовават да им се зарадваш!
За гаджето не тъгувай дълго, защото след време ще осъзнаеш, че това е просто една раздяла. На негово място ще дойде друга любов, още по-силна и вдъхновяваща.
А НВО-то ще мине и ще замине, както е дошло. Сега искам да ти направя един чудесен подарък - ще ти дам достъп до сайта "Уча.се", за да си помогнеш с ученето, че както гледам, правописът ужасно те затруднява... Но ми е нужен твой имейл или друг начин за личен контакт - да не публикувам тук данните на обществен достъп...
Аз съм психолог и учител по Български език и литература и с удоволствие ще ти помогна дори за избора на посока - за кандидатстването - ако приемеш.
Поздрави!
цитирай
2. lina70 - правописът
14.05.2018 20:33
Сега ще се опитам тук да направя редакция на твоя текст, за да ти дам пример за някои прости правила за правописа:
"Здравей те, аз съм Миши! Днес сигурно беше най-гадния ми ден в живота. Гаджето мки ме заряза на скора на 21 и 23 май имам НВО и закапак ще трябва да кандидатствам, а аз все още не мога да реша къде."
1. Първо изречение - думата ЗДРАВЕЙТЕ се пише слято, въпреки че съществуват отделни думи "здравей" - за единствено число и "те" - лично местоимение 3-то лице множествено число. Освен ако не искаш да поздравиш някой с име "те"... Иначе за един човек поздравът е "здравей", а за двама или повече - "здравейте"
2. Второ изречение: "Днес сигурно беше "НАЙ-ГАДНИЯТ" ден в живота ми." - тук има допусната само една грешка и тя е при употребата на пълен/кратък определителен член. В случая "най-гаднияТ" се налага да бъде членувано с пълен член - с "т" накрая, защото е част от СЪСТАВНО ИМЕННО СКАЗУЕМО "беше най-гадният ден", включващо в състава си форма на спомагателния глагол "съм" + някакво име (съществително, прилагателно, числително)...
3. Трето изречение: "Гаджето ми ме заряза НАСКОРО (една дума) ЗАПЕТАЯ (изброяваш) на 21 и 23 май имам НВО и ЗА КАПАК (две отделни думи разделени с интервал)... - други грешки до края няма допуснати.

Това е първият урок.
Радващото е, че все пак употребяваш нашата прекрасна неповторима азбука - Кирилицата, а не шльокавица, както повечето ти връстници.

Успехи в подготовката за НВО. И очаквам имейл за контакт.
Павлина.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fabandchic
Категория: Други
Прочетен: 8563
Постинги: 2
Коментари: 2
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930